RM80
Tom Lacy - Welcome To The Future
 

Głosuj na Dance ListęGłosuj na Goršcš 10Głosuj na Złotš Listę


 Ogłoszenie 

Poprzedni temat «» Następny temat
Kombi
Autor Wiadomość
Motylek 





Zaproszone osoby: 16
Wiek: 48
Dołączyła: 27 Lut 2009

Posty: 13760
Skąd: Głogów
Wysłany: 2009-06-16, 10:17   Kombi


Kombi - polski zespół muzyczny, założony w 1969 roku przez Sławomira Łosowskiego, występujący początkowo pod nazwą Akcenty, a po jej zmianie w 1976 roku jako Kombi. W początkowym okresie działalności grupa wykonywała muzykę z pogranicza stylów jazz-rock, fussion, rock. W końcu lat 70. kojarzony był jako sztandarowy zespół Muzyki Młodej Generacji. Od początku lat 80. ukształtował się znany do dzisiaj styl Kombi, charakteryzujący się wiodącą rolą instrumentów klawiszowych.
Muzyka zespołu bliska jest stylom elektro-pop i synth pop. Kombi było jednym z najpopularniejszych polskich zespołów dekady lat 80. Charakterystyczne dla zespołu jest to, że poza piosenkami wykonuje także wiele utworów instrumentalnych.
Do najpopularniejszych piosenek zespołu zalicza się m.in. „Przytul mnie”, „Królowie życia”, „Słodkiego miłego życia”, „Kochać cię – za późno”, „Nie ma zysku”, „Black and White”, „Za ciosem cios”. Najpopularniejsze utwory instrumentalne zespołu to „Wspomnienia z pleneru”, „Taniec w słońcu”, „Komputerowe serce”, „Cyfrowa gra”, czy „Zaczarowane miasto”.

Początki zespołu, działalność pod szyldem Akcenty (1969–1976)

Zespół został założony w 1969 r. pod nazwą Akcenty przez Sławomira Łosowskiego jako jego autorski projekt muzyczny. Zaczynał od występów w młodzieżowych i studenckich klubach Trójmiasta, grając bluesa i rock. Od 1971 Akcenty były w nurcie muzyki improwizowanej i eksperymentalnej. Utwory Akcentów stały się kompozycjami instrumentalnymi, często o rozbudowanych formach, zmieniających się podziałach rytmicznych oraz bogatych improwizacjach. Zespół wziął udział w trzech edycjach festiwalu Młodzieżowej Muzyki Współczesnej w Kaliszu. Na ostatnim z nich, w 1973 w składzie Łosowski, Gągałka, Rucki zespół zdobył pierwszą nagrodę, wykonując kompozycje Łosowskiego: „Bumerang”, „Siódme żebro” i „Zapylanie”. Ponadto Akcenty czterokrotnie wystąpiły we Wrocławiu na festiwalu Jazz nad Odrą; w 1973 zespół zdobył tam wyróżnienie, a rok później Łosowski główną nagrodę indywidualną.

Po chwilowym okresie z muzyką improwizowaną i eksperymentalną Łosowski postanowił wrócić do rockowych korzeni. W 1975 rozstał się ze swoją dotychczasową sekcją rytmiczną (Jan Rucki, Zbigniew Gura) i przebudował skład zespołu. Przyjął do grupy śpiewającego basistę Zbigniewa Sentowskiego. W ośrodku wczasowym na Kaszubach usłyszał rockowego perkusistę Jana Plutę, którego po kilku dniach przesłuchał i zaproponował mu współpracę. Zespół w składzie Łosowski, Sentowski, Pluta zaczął od września występy w klubie Rudy Kot. Jesienią 1975 Łosowski rozstał się z Sentowskim i przyjął na jego miejsce basistę Waldemara Tkaczyka, a pod koniec roku gitarzystę Grzegorza Skawińskiego. W ten sposób Łosowski ukształtował nowy skład Akcentów, odpowiadający kierunkowi muzycznemu, który obrał. Zespół rozpoczął prace nad repertuarem oraz koncertował w klubach młodzieżowych i studenckich. W 1975 Łosowski nawiązał współpracę z Bałtycką Agencją Artystyczną w Sopocie, co dało możliwość grania większej ilości koncertów i lepszej promocji zespołu. Łosowski we współpracy z agencją opracował plan promocyjny, elementem którego miała być zmiana nazwy zespołu na bardziej współczesną. Decyzję o zmianie nazwy lider podjął 4 lipca 1976 r. w czasie występu zespołu na żywo w audycji „Bałtyckie Forum Muzyczne” Radia Gdańsk. Wtedy to zespół rozpoczął swój występ jako Akcenty, a zakończył już jako Kombi.



Złoty okres Kombi (1976–1991)

Pierwszy duży koncert pod nazwą Kombi zespół zagrał 2 sierpnia 1976 w sopockiej Operze Leśnej na festiwalu „Pop Session”. W 1978 Kombi wystąpiło podczas koncertów Muzyka Młodej Generacji, wraz z grupami: Exodus, Krzak i Heam. W 1979 zespół wystąpił na Muzycznym Campingu w Lubaniu (w dniu „Muzyka młodej generacji”) obok takich wykonawców jak: Exodus, Irjan, Krzak, Heam, Bogdan Gajkowski i „Magiczna Maszyna”, Porter Band. W tym też roku (1979) ukazał się debiutancki singel zespołu z instrumentalną kompozycją „Wspomnienia z pleneru”, natomiast rok 1980 przyniósł pierwszy longplay pt. Kombi (znany również jako „płyta z muchą”), z przebojami „Hotel twoich snów” i „Przytul mnie”. Drugi album, zatytułowany Królowie życia, został nagrany na przełomie 1980/1981. Zawierał m.in. utwór tytułowy oraz kompozycję „Bez ograniczeń”, będącą przez wiele lat muzyczną czołówką audycji telewizyjnej 5-10-15. W 1981 ukazał się singel z utworem instrumentalnym „Taniec w słońcu”, który był powszechnie grany w dyskotekach. Do grupy dołączył nowy perkusista – Jerzy Piotrowski, a zespół wyruszył w duże trasy koncertowe za granicą.
Pod koniec 1982 Kombi nagrało na single nowe piosenki „Inwazja z Plutona” i „Nie ma jak szpan”, zaś w 1983 piosenkę „Linia życia” i instrumental „Komputerowe serce”. Zespół równocześnie nagrywał materiał na trzecią płytę pt. Nowy rozdział. Nagrania te utrzymane były w nowej stylistyce, która stała się rozpoznawalnym stylem Kombi. Łosowski wykorzystał w nagraniach m.in. syntezatory Multimoog, Mini Korg 700s i Prophet 5, a Jerzy Piotrowski perkusję elektroniczną Simmons (model SDS V). Album, wydany w 1984, odniósł bardzo duży sukces komercyjny i zawierał wielkie przeboje takie jak: „Słodkiego miłego życia”, „Nie ma zysku” i „Kochać cię – za późno”. Na XXI Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu zespół wielokrotnie bisował z piosenką „Słodkiego miłego życia” i zdobył nagrodę publiczności. Kombi nawiązało współpracę z londyńską firmą Passion Records, czego efektem była promocja zespołu na targach muzycznych MIDEM w Cannes i nagranie anglojęzycznych wersji kilku piosenek z Nowego rozdziału oraz nowych „You Are Wrong” i „Obsession”. W listopadzie tego samego roku wydany został czwarty album pt. Kombi 4, na którym znalazły się przeboje: „Nasze randez-vous”, „Za ciosem cios”, „Black and White” i „Czekam wciąż”. Na tym albumie Łosowski jako pierwszy w Polsce wykorzystał sampler Ensoniq Mirage. Nagrywał i przetwarzał sample własnego głosu i różnych dźwięków z otoczenia, które wykorzystał w kilku utworach, m.in. w „Za ciosem cios”, „Kombi-music” oraz „Black and White”. Poza syntezatorami Mini Korg 700s i Sequential Circuits Prophet-5 wykorzystał syntezator Yamaha DX7 i automat perkusyjny Yamaha RX11. Jako pierwszy wykorzystał też komputer Commodore 64 (jako sekwencer MIDI). W 1986 z okazji 10-lecia działalności zespołu pod nazwą Kombi odbyła się seria kilkudziesięciu koncertów w Polsce, a także za granicą. Rezultatem trasy była koncertowa płyta 10 years – The best of Live, na której znalazł się zapis występu w Sopocie. W tym samym roku Jerzy Piotrowski opuścił Kombi, a za perkusją zasiadł ponownie Jan Pluta. Ten jednak szybko podjął decyzję o opuszczeniu zespołu. Odtąd grupa zaczęła występować jako trio. Wiosną 1987 odbyło się pierwsze tournée grupy po Ameryce Północnej. W tym samym roku zespół odwiedził z występami Włochy i Niemcy, a w kolejnym m.in. Wielką Brytanię i Grecję. W 1988 zespół zarejestrował materiał do piątego LP pt. Tabu, który wydano rok później. Znalazły się na nim przeboje: „Nietykalni – skamieniałe zło”, „Pamiętaj mnie” (jedna z pierwszych pozycji albumu upubliczniona jesienią 1988) oraz „Tabu – obcy ląd”. Na okładce Tabu wykorzystano rysunki Sławomira Łosowskiego.



Obchody 15-lecia i zawieszenie działalności (1991–1995)

W 1991 roku zespół obchodził 15-lecie działalności pod nazwą Kombi. Wydany został album The Best of Kombi z 16 największymi przebojami w nowych wersjach, nagranymi w studiu Łosowskiego. W lipcu w Sopocie odbył się legendarny koncert z okazji jubileuszu, który został sfilmowany i wyemitowany przez TVP. Do zespołu jako perkusista dołączył syn Sławomira Łosowskiego – Tomasz Łosowski. Podczas wydarzenia, gościnnie wystąpił również Jerzy Piotrowski. Koncert został zarejestrowany w formacie cyfrowym i doczekał się kilku wydań na płytach CD pod nazwami takimi jak Koncert 15-lecia czy Ostatni koncert.
Na początku 1992 zespół wyjechał po raz trzeci do Ameryki, gdzie Skawiński i Tkaczyk podjęli decyzję o odejściu z grupy na rzecz autorskiego projektu muzycznego pod nazwą Skawalker. Kombi w składzie z nimi zagrało jeszcze kilka koncertów, które były wcześniej ustalone. Sławomir Łosowski zaczął pracować nad uzupełnieniem składu zespołu i przesłuchiwać kandydatów na nowych muzyków, jednak z powodu raptownego pogorszenia się w tym czasie stanu żony (chorującej na SM) musiał zawiesić działalność zespołu. W latach 1993-1994 nagrał z perkusistą Tomaszem Łosowskim wcześniej przygotowany materiał na płytę instrumentalną Nowe narodziny. Album był utrzymany w charakterystycznym dla Kombi klimacie, którego brzmienie nawiązywało do lat 80-tych. Po raz pierwszy przy nagrywaniu wszystkich utworów całkowicie zrezygnowano z gitary. Rolę basisty gościnnie przejął Łukasz Rutkowski. Płyta została wydana nakładem wytwórni muzycznej X-Serwis w 1995 roku, jednakże nie zapowiadała stałego powrotu Łosowskiego do branży muzycznej.



Powrót Łosowskiego i reaktywacja Kombi (2004–obecnie)

Za namową fanów, Łosowski wrócił do koncertowania w 2004 koncertem „Nowe narodziny” w Łebie. Rok wcześniej, w 2003 trzech byłych muzyków jego zespołu: Grzegorz Skawiński, Waldemar Tkaczyk i Jan Pluta utworzyło zespół pod nazwą Kombii (Kombi 2). W 2005 Sławomir Łosowski przyjął do swojego zespołu wokalistę Zbigniewa Fila. Grupa po wznowieniu działalności początkowo występowała jako solowy projekt lidera pod nazwą Łosowski. W 2007 ukazał się pierwszy po wznowieniu działalności singel zespołu pt. „Niebo, które czeka”, natomiast dwa lata później wydane zostały dwa kolejne: „Miłość to dwoje nas” i „Pekin – digital sound”. W 2009 ukazał się trzypłytowy album pt. Zaczarowane miasto. Płyta zawierała 10 premierowych utworów oraz stare przeboje Kombi we współczesnym wykonaniu, zarejestrowane na koncertach.

W 2013 roku zespół Łosowskiego zmienił nazwę na Kombi Łosowski. Nazwisko lidera miało ułatwiać identyfikację zespołu Kombi wobec funkcjonowania grupy o łudząco podobnej nazwie Kombii. W grudniu tego samego roku ukazał się album Live składający się z płyt: „Live” (10 największych hitów + 6 utworów nowych), „Drogą czasu” z niewydanymi dotąd lub mniej znanymi utworami instrumentalnymi (z lat 1973–2011) oraz „Kamerą fanów” z nagraniami video autorstwa fanów z koncertów zespołu.

Na początku 2014 roku, zespół przyjął nowego gitarzystę basowego – Karola Kozłowskiego. W okresie wakacyjnym, zespół Kombi Łosowski był jedną z gwiazd trasy Lata z Radiem. We wrześniu tego samego roku Sławomir Łosowski wraz z innymi członkami grupy powrócił do koncertowania pod nazwą Kombi.

22 stycznia 2016 odbyła się premiera albumu Nowy album. 13 maja nakładem wydawnictwa In Rock ukazała się książka Kombi. Słodkiego miłego życia. Prawdziwa historia autorstwa Sławomira Łosowskiego oraz Wojciecha Korzeniewskiego. Wkrótce po tym, 24 czerwca w Gdańsku odbył się koncert 40-lecia zespołu z gościnnym udziałem Wiktora Tatarka na gitarze. 12 czerwca 2017 miała miejsce premiera płyty CD / DVD pt. Koncert 40-lecia z zapisem z tego wydarzenia. 16 września zespół wystąpił gościnnie w koncercie „Premiery” na 54. Krajowym Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu, gdzie zaprezentował publiczności swoje dwa największe hity – „Kochać cię – za późno” i „Słodkiego miłego życia” przy aplauzie publiczności.
17 grudnia 2018 zespół pod szyldem Kombi i Przyjaciele wypuścił świąteczny singel, będący własną interpretacją tradycyjnej kolędy „Przybieżeli do Betlejem”. Obok grupy, w nagraniu wzięli udział Andrzej Nowak, Szymon Wydra, Adam Wolski oraz Krzysztof „Jary” Jaryczewski. Singel doczekał się teledysku z udziałem zaproszonych gości[35][36].

28 lipca 2019 w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej odbył się jubileuszowy koncert z okazji 50-lecia pracy artystycznej Sławomira Łosowskiego. Na scenie z zespołem gościnnie wystąpili również Leszek Możdżer, MC Silk, Andrzej Nowak i DJ Spox. Koncert poprowadził Marek Niedźwiecki.
13 sierpnia Kombi wystąpiło jako jedna z gwiazd Sopot Top of the Top Festival. 31 sierpnia zespół w ramach koncertu Lato Muzyka Zabawa – Pożegnanie wakacji z Solidarnością zagrał mini-recital oparty na utworach: „Kochać cię – za późno”, „Słodkiego miłego życia”, „Bez ograniczeń energii” i „Zaczarowane miasto”.
27 września Sławomir Łosowski i DJ Spox byli gośćmi Marii Szabłowskiej w audycji PR1 „Muzyczne spotkania”, gdzie zapowiedzieli nowe wydawnictwo zespołu Kombi związane z jubileuszem 50-lecia pracy artystycznej Łosowskiego.
Album kompilacyjny Bez ograniczeń energii 5-10-50 ukazał się 22 listopada 2019 nakładem wytwórni muzycznej MTJ.



Obecny skład zespołu

Sławomir Łosowski (1969–1992, od 2004) – lider, instrumenty klawiszowe (w latach 1986–1990 perk-el.)
Tomasz Łosowski (1991–1992, od 2004) – perkusja
Zbigniew Fil (od 2005) – śpiew
Karol Kozłowski (od 2014) – gitara basowa

Byli członkowie zespołu

Jan Schwartz (1969) – śpiew
Jacek Tomaszewski (1969) – gitara basowa
Lech Badełek (1969–1970) – gitary
Andrzej Kyś (1969–1971) – perkusja
Henryk Sikora (1970) – gitara basowa
Piotr Gągałka (1971–1974) – gitara basowa
Jan Rucki (1972–1974) – perkusja
Zbigniew Gura (1975) – gitara basowa
Zbigniew Sentowski (1975) – śpiew, gitara basowa
Jan Pluta (1975–1976, 1978–1981, od 1986 sporadycznie) – perkusja
Grzegorz Skawiński (1976–1992) – śpiew, gitary
Waldemar Tkaczyk (1976–1992) – gitara basowa
Benedykt Musioł (1977) – perkusja
Mariusz Bryl (1977) – perkusja
Ryszard Gębura (1977–1979) – perkusja
Przemysław Pahl (1980) – perkusja
Jerzy Piotrowski (1981–1982, 1983–1986, gościnnie 28 lipca 1991) – perkusja
Zbigniew Kraszewski (1982) – perkusja

Albumy

1980 Kombi
1981 Królowie życia
1984 Nowy rozdział
1985 Kombi 4
1989 Tabu
1991 The Best of Kombi
1995 Nowe narodziny
2009 Zaczarowane miasto
2016 Nowy album

Albumy koncertowe

10 Years – The Best of Kombi – Live (1986)
Koncert 15-lecia (1993)
Live (2013)
Koncert 40-lecia (2017)

Albumy kompilacyjne

Muzyka Młodej Generacji (1979)
Instrumental Hits (1985)
The Best Of (1985)
15 lat (1990)
'79-'81 (1992)
The Singles (1993)
Gold (1998)
Złota kolekcja: Słodkiego miłego życia (2000)
Gwiazdy polskiej muzyki lat 80. (2007)
The Best – Nie ma zysku (2008)
Tylko polskie piosenki: Nasze rendez-vous (2011)
Kolory muzyki (2013)
Bursztynowa kolekcja: The very best of Kombi (2015)

źródło:wikipedia
_________________
Muzyka wyrasta z uczuć, ale nie można ich zastąpić
 
  Wyróżnienia: :: :: :: :: :: ::
 
ejtismen 
ejtismen





Zaproszone osoby: 2
Wiek: 51
Dołączył: 21 Gru 2012

Posty: 7733
Skąd: Nieuwleusen
Wysłany: 2013-09-10, 08:56   
Do poczytania ciekawy materiał o zespole Kombi, który był na dobrej fali w dekadzie lat 80'.
Artykuły z lat 1982/1983 z Dziennika bałtyckiego.

_________________
Używajcie polskich znaków! Jest różnica, czy zrobisz komuś ŁASKĘ, czy LASKE!
  :: :: :: ::
 
Tomex
Vip





Zaproszone osoby: 1
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lut 2009

Posty: 10503
Skąd: Katowice
Wysłany: 2022-09-10, 11:04   
KOMBI VS. KOMBII

Cytat:
Spór Grzegorza Skawińskiego oraz Sławomira Łosowskiego trwa od lat. Muzycy spierają się o prawa do znaku firmowego, jakim jest nazwa zespołu Kombi. Teraz Europejski Trybunał Sprawiedliwości wydał wyrok w sprawie, podtrzymując wcześniejszą decyzję EUIPO unieważniającą znak towarowy Kombi, do którego prawa przysługiwały Sławomirowi Łosowskiemu. Zacznijmy jednak od początku. Sławomir Łosowski założyciel zespołu Kombi, osiem lat temu wystąpił o rejestrację unijnego znaku towarowego Kombi, co dawałoby mu wyłączne prawa do korzystania z nazwy. W 2016 r. Skawiński wystąpił do EUIPO z wnioskiem o unieważnienie prawa do unijnego znaku towarowego przysługującego Łosowskiemu. EUIPO zarzuty uwzględniło, co oznaczało, że sporny znak przestał być własnością Łosowskiego. Ten od wyroku się odwołał, wskazując „wyłączne prawo podmiotowe” do nazwy „KOMBI”. Izba Odwoławcza je oddaliła, dlatego ten postanowił skierować sprawę do Trybunału Sprawiedliwości.

W wydanym 7 września 2022 r. orzeczeniu Sąd Unii Europejskiej oddalił skargę Łosowskiego i obciążył go kosztami postępowania. Zgodnie z wyrokiem prawa podmiotowe przysługujące Łosowskiemu nie mają znaczenia w sporze o znak towarowy, a jeżeli ten chce się na nie ewentualnie powołać, to musi to zrobić przed polskim sądem.

Podobieństwa nazw „kombii” oraz „KOMBI” od lat wprowadzają słuchaczy w błąd. Nie ma znaczenia, że znaki różnią się wielkością liter w zapisie oraz dodatkową literką „i” na końcu jednej z nazw. Prawnicy obu stron analizują wyrok i jego uzasadnienie.


Cytat:
Oświadczenie pełnomocnika Sławomira Łosowskiego

W świetle szeroko komentowanego, także przez grupę Kombii, wyroku Sądu (Trybunału Sprawiedliwości) UE dotyczącego sprawy oznaczenia „Kombi”, należy – w ślad za Sądem – podkreślić, że ta sprawa odnosi się do konkretnego znaku towarowego, a nie do nazwy zespołu „Kombi”.

To, na pierwszy rzut oka, drobne rozróżnienie ma kluczowe znaczenie dla sprawy.

Kwestia praw do nazwy „Kombi” nie została rozstrzygnięta, a zapadły 7 września br. wyrok skutkuje tylko tym, że ani Sławomirowi Łosowskiemu (prawo do znaku „Kombi” zostało unieważnione) ani Grzegorzowi Skawińskiemu i Waldemarowi Tkaczykowi (nigdy nie ubiegali się o ochronę znaku „Kombi”) nie przysługuje wyłączne prawo do używania takiego znaku towarowego.

Jeśli natomiast chodzi o prawo do nazwy zespołu „Kombi”, to jest to nadal kwestia otwarta. W ocenie Sądu UE ta sprawa, która ma podstawowe znaczenie, może być rozstrzygnięta tylko przez sądy powszechne w Polsce. Jest to bowiem w istocie spór o cywilne prawa podmiotowe, a ściślej o ochronę praw chroniących dobra osobiste w postaci prawa do nazwy zespołu, a nie spór o znak towarowy.

Sąd Unii Europejskiej, w świetle twierdzeń Skarżącego i przedłożonych dowodów, nie wykluczył, że Sławomirowi Łosowskiego przysługuje prawo do nazwy „Kombi” jako dobro osobiste chronione cywilnym prawem podmiotowym.

W tej sytuacji Sławomir Łosowski, opierając się na licznych i niepodważalnych historycznych dowodach (dokumentach i zeznaniach świadków), może rościć sobie wyłączne prawo do nazwy „Kombi” i używać jej na oznaczenie swojej działalności muzycznej, prowadzonej od lat siedemdziesiątych XX w. do dziś.

Należy także podkreślić, że Sławomirowi Łosowskiemu przysługują wyłączne autorskie prawa majątkowe do znanego projektu oznaczenia słowno-graficznego „KOMBI”, a także od początku 2014 r. prawo z rejestracji unijnego znaku towarowego „KOMBI Łosowski” nr EUTM-012534566.

W świetle powyższego, jakiekolwiek wezwania czy próby zakazania używania nazwy „Kombi” przez Sławomira Łosowskiego, a także przez organizatorów koncertów, festiwali i innych imprez artystycznych czy podmioty zajmujące się promocją i dystrybucją nagrań muzycznych, są bezpodstawne.

Sławomir Łosowski używa obecnie nazwy „Kombi” przede wszystkim w kontekście własnego nazwiska, nawiązując do chronionego na Jego rzecz znaku towarowego „KOMBI Łosowski”. Ma to zapewnić dostateczne odróżnienie się w sytuacji współistnienia na rynku dwóch łudząco podobnych nazw: „Kombi” i „Kombii”.

Sławomir Łosowski działa na podstawie uzyskanego prawa z rejestracji unijnego znaku „KOMBI Łosowski” nr EUTM-012534566, na którego używanie ma wyłączność w całej Unii Europejskiej, w tym oczywiście także w Polsce.

dr Krzysztof Czub, adwokat i rzecznik patentowy


Cytat:
W ostatnich dniach szerokim echem odbił się wydany w dniu 7 września 2022 r. w Luksemburgu wyrok Sądu Unii Europejskiej, który w sposób definitywny przesądził, że p. Sławomir Łosowski nie może posługiwać się nazwą KOMBI jako znakiem towarowym, podtrzymując tym samym wcześniejsze decyzje Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) unieważniające rejestrację tego znaku na jego rzecz.

Pan Sławomir Łosowski wnosząc do Sądu Unii Europejskiej skargę na decyzję Izby Odwoławczej EUIPO doprowadził do ostatecznego potwierdzenia, że posługiwanie się przez niego znakiem towarowym KOMBI jest bezprawne, gdyż narusza nasze prawa wyłączne wynikające z rejestracji znaku KOMBII. Posługiwanie się przez p. Sławomira Łosowskiego w obrocie znakiem KOMBI jest bowiem, ze względu na zbyt duże podobieństwo do naszego znaku KOMBII działaniem, które może wprowadzać w błąd publiczność i inne podmioty na rynku muzycznym, a przez to stanowi naruszenie prawa.

Wyrażamy nadzieję, że wyrok Sądu Unii Europejskiej będzie respektowany zarówno przez p. Sławomira Łosowskiego jak i przez organizatorów koncertów, festiwali i innych imprez artystycznych, a także podmioty zajmujące się promocją i dystrybucją nagrań muzycznych. Z uwagi na wyłączny charakter przysługujących nam praw, organizowanie jakichkolwiek koncertów lub innych imprez artystycznych z udziałem zespołu muzycznego p. Sławomira Łosowskiego pod nazwą KOMBI lub z wykorzystaniem tej nazwy oraz ich reklama i promocja będzie stanowić naruszenie. Taki jest stan prawny. Dlatego apelujemy do wszystkich organizatorów i promotorów koncertów i innych imprez artystycznych oraz nadawców i dystrybutorów muzyki, aby mieli powyższe na uwadze i by swoimi działaniami nie naruszali naszych praw wyłącznych wynikających z rejestracji znaku towarowego KOMBII.

Mamy nadzieję, że nie będziemy zmuszeni do dochodzenia ochrony naszych praw i roszczeń z tytułu ich naruszenia od osób, które opierają się na zapewnieniach i oświadczeniach p. Sławomira Łosowskiego co do praw do nazwy KOMBI, które rzekomo tylko mu przysługują. Jedynym źródłem tych rzekomych praw jest napisana na nowo, wymyślona przez p. Sławomira Łosowskiego i pełna przekłamań, historia dawnego zespołu KOMBI, w którą jak się zdaje uwierzył w końcu sam p. Sławomir Łosowski i z niej wywiódł twierdzenia o swoim „prawie podmiotowym” do nazwy. Prawo podmiotowe nie rodzi się jednak z silnego subiektywnego przekonania o jego istnieniu.

Wierzymy, że wyrok z 7 września 2022 r. przyczyni się do uporządkowania sytuacji, której ofiarą była przede wszystkim zdezorientowana publiczność.

Grzegorz Skawiński i Waldemar Tkaczyk


Cytat:
Dla większości z Was ta cała sytuacja może wydawać się niezrozumiała.
Chcielibyśmy w tym miejscu wyraźnie zaznaczyć, ze od 2014 roku, pomimo posiadanego prawa do znaku towarowego Kombii, nigdy nie korzystaliśmy z niego do celu walki z kimkolwiek. Dzisiaj nie ma naszej zgody na działania p. Sławomira Łosowskiego zmierzające do ograniczania naszej obecności na rynku muzycznym. Już w 2003 roku chcieliśmy odróżnić się od Kombi, od jego składu aby uszanować aspekt jego historii i tworzącego go osób. Dzisiaj czytamy nieprawdziwe historie przedstawiane przez p. Sławomira Łosowskiego, a na koniec dostajemy pisma od jego pełnomocników stwierdzające brak praw do nazwy i niemożności posługiwania się nią. To p. Łosowski rozpoczął tę niepotrzebną nikomu eskalację konfliktu i skierował sprawę do Sądu, którą przegrał. Dlatego zdecydowaliśmy się zmienić podejście i w przyszłości chronić nasze dobro i naszą twórczość. Resztę napisaliśmy w powyższym oświadczeniu.
Grzegorz Skawiński i Waldemar Tkaczyk
_________________
The Dark Side Of The 80's
 
  Wyróżnienia: :: :: :: ::
 
Tomex
Vip





Zaproszone osoby: 1
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lut 2009

Posty: 10503
Skąd: Katowice
Wysłany: 2022-09-10, 11:13   
Chciałbym tutaj zaznaczyć że RM80 nie staje po którejś ze stron. Od rozstrzygania tego typu sporów są Sądy, a ich orzeczenia należy przestrzegać. Muzyka obu grup jest i będzie grana na naszej antenie.
_________________
The Dark Side Of The 80's
 
  Wyróżnienia: :: :: :: ::
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | nolimit template created by joli  Creative Commons License